Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Malo i o trnovitoj strani života...

Moderatori: IriS, Moderators

Korisnikov avatar
By gari
#389181
Svako dete zaslužuje da se podrži. Ne mogu sva deca da budu odli?na, niti mogu da budu na ?asu "mumije" koje sede bez re?i i slušaju svog nastavnika koji "ex katedra" drži predavanje, obi?no frontalnom metodom verbalisti?ki. To je prevaziðeno. Displina na ?asu mora postojati to je jasno /mada se Dr Ivan Ivi? maltene zalagao za haos u u?ionici sa nekim radionicama/. Sada je aktuelna tzv. aktivna nastava gde su skoro svi u?enici uklju?eni u proces u?enja, dakle na neki na?in moraju se uklju?iti u tok ?asa a to podrazumeva da ili moraju govoriti, ili crtati, ili raditi nešto što odgovara njihovim afinitetima. Disciplinske jedinice ne postoje /bar za mene ne/ i uvek sam se sa kolegama razilazio oko toga. Iz njihovog iskustva znam da su oni koji bi dobili jedinice zbog nediscipline obi?no bili još gori i namerno pravili nered na ?asu da bvi bili "heroji" u o?ima drugova. Sve se može rešiti i bez nasilja-fizi?kog ili psihi?kog...Lepa re? i gvozdena vrata otvara...
:zen:
Korisnikov avatar
By Wilhelmina
#389472
Originally posted by gari
Svako dete zaslužuje da se podrži. Ne mogu sva deca da budu odli?na, niti mogu da budu na ?asu "mumije" koje sede bez re?i i slušaju svog nastavnika koji "ex katedra" drži predavanje, obi?no frontalnom metodom verbalisti?ki. To je prevaziðeno.
A skole bi mogle da se potrude da profesorima obezbede didakticka sredstva (ne, to se ne koristi samo u nastavi sa mentalno zaostalom decom i onom koja imaju fizicke nedostatke) koja ce poboljsati rad. Recimo, bilo bi kranje korisno obezbediti racunare i projektore, kako bi ucenicima mogli da se prikazu kratki filmovi, animacije i da ne moraju da se crtaju seme. Ne bi bilo zgoreg ni nabaviti mikroskope, modele organa (mozak, pluca, bubreg...). Mnoge skole ne poseduju nijedno od navedenih sredstava, nemaju cak ni funkcionalne grafoskope, a sve sa opravdanjem da ce to ucenici rasturiti i ukrasti. Istini za volju, mi smo u srednjoj imali kompote (paraziti, fetusi, neki organi u formalinu) i to nikad niko nije ukrao. Inace, formalin je otrovan. :)

Displina na ?asu mora postojati to je jasno /mada se Dr Ivan Ivi? maltene zalagao za haos u u?ionici sa nekim radionicama/. Sada je aktuelna tzv. aktivna nastava gde su skoro svi u?enici uklju?eni u proces u?enja, dakle na neki na?in moraju se uklju?iti u tok ?asa a to podrazumeva da ili moraju govoriti, ili crtati, ili raditi nešto što odgovara njihovim afinitetima.
Mnogi ucenici jednostavno ne zele da ucestvuju u casu. Iz razl;icitih razloga (ne interesuje ih, nije im jasno, a ne bi da ispadnu glupi, ili misle da je to ulizivanje), a kada krenes da delis pluseve i minuseve i da prozivas na odgovaranje onda je to teror i to im ne odgovara. Nije ok drzati monolog, a nije ni prozivati. A ko sme da se osloni na njihovu dobru volju i saradnju?
Disciplinske jedinice ne postoje /bar za mene ne/ i uvek sam se sa kolegama razilazio oko toga. Iz njihovog iskustva znam da su oni koji bi dobili jedinice zbog nediscipline obi?no bili još gori i namerno pravili nered na ?asu da bvi bili "heroji" u o?ima drugova. Sve se može rešiti i bez nasilja-fizi?kog ili psihi?kog...Lepa re? i gvozdena vrata otvara...
:zen:
Disciplinske jedinice ne treba primenjivati, ali mozes da primenjujes izbacivanje sa casa. A ko i sledeci put bude hteo da bude "heroj", moze opet da izadje sa casa. Ako propusti vise od trecine gradiva iz neopravdanih razloga ide na razredni ispit. Pa kom obojci, kom opanci. Na tu lepu rec mogu da racunaju oni koji je i zasluze, a oni koji ne, trebali bi da budu svesni posledica. Bar sto se tice srednjoskolaca.
Korisnikov avatar
By gari
#389586
Draga MinaHaker, pa izbacivanje sa ?asa je strogo zabranjeno u našim školama i za onog nastavnika koji to uradi predviðena je nov?ana i disciplinska kazna. Pa sad ne smete da povisite ton kada razgovarate sa u?enikom da mu se "ne povredi psiha". Ma, ne pada mi na pamet da nekoga izbacim sa ?asa, pre bih sebe izbacio. Momentalno bih dospeo na disciplinsku komisiju i verovatno dobio otkaz a prosvetara ima na Birou ko kusih pasa, jedva ?ekaju da nekome vide leða. Poseti sajt "Ministarstvo prosvete i SPORTA" pa se raspitaj za posledice izbacivanja u?enika sa ?asa. Sada su predava?i u drugom planu, glavni akteri su u?enici...Mi samo usmeravamo, podržavamo i ako smemo evaluiramo /ne-evoluiramo/...
:napitak:
Korisnikov avatar
By Wilhelmina
#389988
Originally posted by gari
Draga MinaHaker, pa izbacivanje sa ?asa je strogo zabranjeno u našim školama i za onog nastavnika koji to uradi predviðena je nov?ana i disciplinska kazna. Pa sad ne smete da povisite ton kada razgovarate sa u?enikom da mu se "ne povredi psiha". Ma, ne pada mi na pamet da nekoga izbacim sa ?asa, pre bih sebe izbacio. Momentalno bih dospeo na disciplinsku komisiju i verovatno dobio otkaz a prosvetara ima na Birou ko kusih pasa, jedva ?ekaju da nekome vide leða. Poseti sajt "Ministarstvo prosvete i SPORTA" pa se raspitaj za posledice izbacivanja u?enika sa ?asa. Sada su predava?i u drugom planu, glavni akteri su u?enici...Mi samo usmeravamo, podržavamo i ako smemo evaluiramo /ne-evoluiramo/...
:napitak:
Na osnovu malog uzorka (par mojih najboljih drugarica :D ) znam da je sasvim uobicajena i normalna mera da se ucenik koji ometa nastavu zamoli da izadje i upise u dnevnik kao odsutan sa casa. Ukoliko napravi veci problem, u rubriku 'napomene' se upisuje prestup, sa zahtevom za dodeljivanje ukora. Za neke jos vece prestupre zove se razredni ili se salje kod direktora. Bar tako bese u nasim 'staromodnim' skolama, gde su postojali i profesori o kojima se predanje prenosilo sa kolena na koleno, iz razreda u razred, o njihovim drakonskim kaznenim merama (sve je uglavnom bilo preduvano, nisu bili losi) pa je atmosfera na casu bila prilicno....hm...zagrobna? Niko nece da salje napolje ucenike bez nekog razloga, tek da rastereti broj ucenika na casu. A bas cu da pogledam novije brojeve prosvetnog pregleda, mozda se nesto bitno promenilo za ove tri godine koliko nisam srednjoskolac. Ali sumnjam duboko...
Vika nikad ne pomaze. Samo mogu da te obeleze kao histericnog i neuroticnog nastavnika. Bar smo mi tako govorili o nasim profesoricama koje su imale obicaj da se dernjaju bez ili sa potrebom. Jednu smo zvali Shiznuta.
Korisnikov avatar
By gari
#390078
Mnogo toga se promenilo, pre svega u odnosu predava?-u?enik. Profesor više nije Bog koji pušta kišu i može da bude pravedan ili nepravedan /kako mu dune/. Postoje objektivni na?ini ocenjivanja u?enika i više ne zavisi od "simpatija" nastavnika da li ?e neko dobiti objektivnu ocenu ili ne. Što se ti?e isterivanja u?enika sa ?asa, nastavnik to ne sme da radi jer je dete došlo u školu da u?i a ne da bude isterano. Ako je dete nedisciplinovano, za to postoje službe koje se time bave /školski psiholog, pedagog.../ a kazne slabo da imaju nekakav efekat. U zlostavljanje u?enika ra?una se i ono "psihi?ko" maltretiranje od strane nastavnika, pogrdnim izrazima, nadevanjem nadimaka, stalnim ispitivanjem u?enika pritom traže?i ne šta zna nego šta ne zna itd. Ja sam nastavnik i mislim da sam prili?no objektivan, sada su u?enici relativno zašti?eni od iživljavanja nastavnika. Sada treba samo još smisliti kako zaštititi nastavnike od zlostavljanja od strane u?enika.
:leviathan:
Korisnikov avatar
By jukie
#390145
Originally posted by gari
Sada treba samo još smisliti kako zaštititi nastavnike od zlostavljanja od strane u?enika.
Da, SAMO...
(deo teksta izbrisan autocenzurom)
anyway, trenutno me najviše interesuje kako ta?no i precizno izgleda studiranje po Bolonjskoj deklaraciji, odnosno za šta to mi ustvari treba da pripremamo tu decu... ako je to studiranje neko zezanje a ne šljakanje, onda mogu da se pomirim sa haosom koji ?e deca da naprave...
ja stalno moram iznova da se setim da ta deca ne?e u mojim sadašnjim godinama živeti u svetu u kome ja živim... ko zna kako ?e tada svet izgledati i ?ime ?e se ona baviti; kad pomislim na to da ?e najverovatnije da ih pobije neka kataklizma pre nego što dodju u moje godine, :smiling:
Korisnikov avatar
By gari
#390329
Deklarativno-trebalo bi da kod u?enika više razvijamo logi?ko mišljenje a da revidiramo nepotrebno memorisanje suvišnih podataka koji se, ina?e, mogu na?i u knjigama. Meðutim, iza tog zalaganja krije se jedna zamka koju slabo ko prime?uje /ili ne?e da primeti/ da mi u prosveti u stvari treba da od dece stvorimo polupismeno stvorenje koje ?e biti podobno da crpe iz medija ono što mu se servira, da ne razmišlja mnogo /mada se, kao bajagi, insistira na nekom logi?kom razmišljanju i aktivnoj nastavi/ i da se na taj na?in minimizira prosveta baš kao što je minimizirana i privreda. Imao sam veliki sukob sa dvema edukatorkama iz tima Dr Ivana Ivi?a koje su došle da nas instruiraju i pou?e prednostima aktivne nastave. Prvo što su uradile jeste da minimiziraju klasi?nu /tako su je one nazvale/ nastavu. Meni je zapalo /pošto smo bili podeljeni u grupe, baš kao što treba da delimo i decu u aktivnoj radioni?koj nastavi/, dakle meni je zapalo da napišem tj. da "branim" klasi?nu nastavu. Kako sam to uradio, po njihovom mišljenju isuviše revnosno one su okrenule da me ubeðuju kako je klasi?na nastava prevaziðena i sve tako u tom stilu. S obzirom da sam znao da su obrasce za tu aktivnu nastavu uzeli iz finskih i slovena?kih škola, odgovorio sam im da ?u priznati aktivnu nastavu kada bude iznedrila jednog Teslu, Pupina, Ajnštajna, Andri?a itd. Svi su oni bili u klasi?nim školama...Tu su ostale bez teksta...Aktivnu nastavu i dalje smatram "organizovanim haosom" i ne vidim da se nešto tu deca motivišu da razvijaju svoje talente, niti da budu svi i svo vreme aktivni...
:tuc:
Korisnikov avatar
By jukie
#390479
Originally posted by gari
Aktivnu nastavu i dalje smatram "organizovanim haosom" i ne vidim da se nešto tu deca motivišu da razvijaju svoje talente, niti da budu svi i svo vreme aktivni...
:shake: sasvim se slažem...
bio sam i ja na nekoj sli?noj "radionici" samo ne od strane pravih edukatorki iz tima... na moju vrlo plasti?nu glumu jednog ?asa klasi?ne nastave ne-prava edukatorka je rekla "pa dobro kolega, nije potrebno baš toliko u detalje" i tu je presekla, dok su aktivnu nastavu ohoho išli u detalje... plus ideja je bila da se djacima podele papiri i zadaci koje treba da urade i onda predstavnik svake grupe na kraju ispri?a do ?ega su došli... prva i osnovna stvar je što ?e oni koji su iole radili nešto, umeti da znaju samo svoj deo gradiva; ovog puta uopšte ne?u da se doti?em ?injenice da 1-2 osobe po grupi rade a ostali se zevze?e... na svu sre?u ja biram kod koga ?u sedeti na seminarima pa uspevam da izvu?em iz ostalih neku participaciju kada nas podele u grupe ( "evo ja ?u da pišem, šta nam je pod jedan?" i onda oni kao nešto kažu); anyway odoh ja u offtopic

Šta sam ustvari planirao da kažem kad sam po?eo ovaj post: mislim da treba da smislimo neku strategiju kako da i dalje djacima pružamo koliko-toliko dobro obrazovanje a da budemo ispod radara kad krenu da napadaju one koji ne dižu aktivnu nastavu medju zvezde.
Meni je ina?e najviše krivo djaka koji mogu nešto visoko da postignu a tavore medju mediokritetima kojima je namenjena nastava... ne razvijaju svoje sposobnosti i sli?no...
Korisnikov avatar
By gari
#390716
Pa to i jeste cilj te tzv, aktivne nastave da se oni KOJI NE?E da u?e na to nekako nateraju, pa makar samo buljili u te papire sa kojima bi, kao bajagi, trebalo da budu aktivni a da se u?enici koji su zaista zainteresovani za svoje obrazovanje marginalizuju. Bitan je PROSEK a tih ima 90%. Ali, šta ?u kad sam sam ja od mojih 80 kolega i koleginica, svi su ?utali i savijali glave, samo sam se ja protivio, tako da su me one dve gospoðe iz tima Dr Ivana Ivi?a samo popreko gledale pa mi najzad nisu ni dozvolile da govorim, da im ne kvarim edukovanje...Šta mogu-odoh u penziju /invalidsku/, ne mogu ovo više da gledam...
:peva:
Korisnikov avatar
By jukie
#390750
Originally posted by gari
Pa to i jeste cilj te tzv, aktivne nastave da se oni KOJI NE?E da u?e na to nekako nateraju, pa makar samo buljili u te papire sa kojima bi, kao bajagi, trebalo da budu aktivni
sve mislim da ?e uopšte da gledaju u papire... samo pri?aju jedni sa drugima ili crtkaju nešto po ivicama papira...
Ali, šta ?u kad sam sam ja od mojih 80 kolega i koleginica, svi su ?utali i savijali glave,
Hajde, hajde :friends: :mazi: prežive?eš ti to...
pitanje je šta je tih 80 pri?alo posle kad su njih dve otišle... a mogu?e je i da mnogi od njih prave samostalne diverzije, samo o tome ne pri?aju okolo... od 80 se lako nadje špijun :maska:
Korisnikov avatar
By gari
#390756
U "mojoj" školi /kao ono u ameri?kim filmovima-moja sudnica, moj grad.../ glavni špijuni su "tetkice". One ta?no "znaju" ko i šta radi, kada je ušao a kada izašao sa ?asa, a ima i nastavnika-podrepaša koji svaki ?as tr?e kod direktora da im nešto "šapnu". Naravno, kada su edukatorke otile svi su se složili sa mnom da ?e to biti katastrofa, ali dok su one bile tu "svi junaci nikom ponikoše". Posle sam imao problema, pa su mi ?ak predlagali da ako NE ŽELIM /kao da me je neko i pitao/ ne MORAM da u?im decu tom metodom. Naravno, mislili su da mogu da dam i otkaz. Zato sam sada ušao u program racionalizacije školstva tj. obrazovanja, uzimam 3500 eura i odlazim u penziju, opismeni sam 600 dece, od mene je dosta. Ceo bataljon za nekog budu?eg Slobu /ne dao Bog/. A ovo što sada prili?no brzo izbacuju fakulteti kao nastavnike i profesore blage veze nema sa prosvetom, više im prili?i da budu vaspita?ice pošto vidim da decu ljuljuškaju na kolenima kada doðu u školu...Vrti?, pa to je...
:vulkanac:
Korisnikov avatar
By Wilhelmina
#391283
Originally posted by jukie
Originally posted by gari
Aktivnu nastavu i dalje smatram "organizovanim haosom" i ne vidim da se nešto tu deca motivišu da razvijaju svoje talente, niti da budu svi i svo vreme aktivni...
:shake: sasvim se slažem...
bio sam i ja na nekoj sli?noj "radionici" samo ne od strane pravih edukatorki iz tima... na moju vrlo plasti?nu glumu jednog ?asa klasi?ne nastave ne-prava edukatorka je rekla "pa dobro kolega, nije potrebno baš toliko u detalje" i tu je presekla, dok su aktivnu nastavu ohoho išli u detalje... plus ideja je bila da se djacima podele papiri i zadaci koje treba da urade i onda predstavnik svake grupe na kraju ispri?a do ?ega su došli... prva i osnovna stvar je što ?e oni koji su iole radili nešto, umeti da znaju samo svoj deo gradiva; ovog puta uopšte ne?u da se doti?em ?injenice da 1-2 osobe po grupi rade a ostali se zevze?e... na svu sre?u ja biram kod koga ?u sedeti na seminarima pa uspevam da izvu?em iz ostalih neku participaciju kada nas podele u grupe ( "evo ja ?u da pišem, šta nam je pod jedan?" i onda oni kao nešto kažu); anyway odoh ja u offtopic

Šta sam ustvari planirao da kažem kad sam po?eo ovaj post: mislim da treba da smislimo neku strategiju kako da i dalje djacima pružamo koliko-toliko dobro obrazovanje a da budemo ispod radara kad krenu da napadaju one koji ne dižu aktivnu nastavu medju zvezde.
Meni je ina?e najviše krivo djaka koji mogu nešto visoko da postignu a tavore medju mediokritetima kojima je namenjena nastava... ne razvijaju svoje sposobnosti i sli?no...
Tako nesto sprovode na nasem fakultetu u okviru vezbi... Dobijes papir ili imas praktikum u kojem se nalazi sve sto bi trebao da uradis da bi dosao do nekih zakljucaka. I naravno... radi se u grupi jer smo u vecitom manjku "materijala", a onda imas jednog sadistu koji je voljan da secira zabu, pticu, misa i ostale koji navijaju za njega ili za masakriranu zivotinju i one koji su dosli tek da bi bili tu. Iz tog razloga je divan predmet morfologija i sistematika kicmenjaka postao "beton", jer zapravo 10 % ljudi zna sta treba da radi kada dobije mrtvu zivotinju.
Slicna stvar se desava i na drugim predmetima gde se plusevi dobijaju za aktivnost, a predavac ne zeli da proziva, pa onda samo jedna grupica ljudi izlazi na tablu da radi zadatke i odgovara, a ostali....
Mislim da je individualan rad odlican, mada se i to tesko kontrolise. Mislim da to daje najbokji uvid u savladjivanje gradiva.
Korisnikov avatar
By gari
#391522
Jeste, na kraju ?e biti kao u onim ameri?kim školama, maltene i ne poznaješ nastavnika, tromese?no dobiješ test sa mogu?a tri odgovora /dakle 33,33% da ?eš pogoditi iako ne znaš/ i eto kraja klasi?ne škole...Amin...
:slika:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Swap-in out addons, use only what you really need!