- 01 Okt 2008, 00:48
#1258647
Vlada Srbije namerava da do kraja godine bude usvojen njen Predlog zakona protiv diskriminacije. U vezi sa tim postoje dve potpuno neverovatne činjenice koje ukazuju da državnim organima i nije zaista stalo da konačno reše problem diskriminacije u društvu, već antidiskriminacioni zakon donose samo da bi zadovoljili formu:
- Prvo: predlagač zakona je Ministarstvo rada i socijalne politike, uprkos činjenici da Srbija ima Ministarstvo za ljudska i manjinska prava! Državni sekretar u tom ministarstvu, Zoran Martinović, kaže da je upravo to ministarstvo "proglašeno nadležnim za tu oblast"!?! Dakle, po logici koja važi u ovoj zemlji i Ministarstvo finansija, na primer, je moglo biti proglašeno nadležnim....
- I drugo: prilikom izrade Vladinog rešenja nisu konsultovani stručnjaci koji su radili na Nacrtu zakona protiv diskriminacije koji je prošle godine podnela poslanička grupa LDP-a u Skupštini. Reč je o dokumentu koji je još 2003. godine uradio Institut za uporedno pravo, a iza kojeg su stale sve nevladine organizacije koje se bave ovom problematikom. Taj Nacrt pozitivno je ocenio i Savet Evrope.
Ono što je najveći problem u vezi za ovim Predlogom zakona jeste da su iz njega praktično izbačeni ključni elementi Nacrta kojži je LDP preuzeo i poslao u proceduru. Naime, predlog zakona koji je napravila Vlada Srbije ne govori o pojedinačnim grupama koje su na udaru diskriminacije i na koje bi to načine trebalo sankcionisati, već samo nabraja na koga se sve može odnostiti. Dakle, taj Predlog ne donosi ništa više od Ustava.
Druga ključna mana odnosi se na nedostatak pretpostavke o krivici, tj. odredba o tome da teret dokazivanja ne spadne na žrtvu diskriminacije već na optuženog.
Grupa na Facebook-u: http://www.new.facebook.com/group.php?gid=26874214222
Nacrt zakona protiv diskriminacije koga su podržale NVO: http://www.cups.org.yu/kpd/files/Model% ... nacije.doc

- Prvo: predlagač zakona je Ministarstvo rada i socijalne politike, uprkos činjenici da Srbija ima Ministarstvo za ljudska i manjinska prava! Državni sekretar u tom ministarstvu, Zoran Martinović, kaže da je upravo to ministarstvo "proglašeno nadležnim za tu oblast"!?! Dakle, po logici koja važi u ovoj zemlji i Ministarstvo finansija, na primer, je moglo biti proglašeno nadležnim....
- I drugo: prilikom izrade Vladinog rešenja nisu konsultovani stručnjaci koji su radili na Nacrtu zakona protiv diskriminacije koji je prošle godine podnela poslanička grupa LDP-a u Skupštini. Reč je o dokumentu koji je još 2003. godine uradio Institut za uporedno pravo, a iza kojeg su stale sve nevladine organizacije koje se bave ovom problematikom. Taj Nacrt pozitivno je ocenio i Savet Evrope.
Ono što je najveći problem u vezi za ovim Predlogom zakona jeste da su iz njega praktično izbačeni ključni elementi Nacrta kojži je LDP preuzeo i poslao u proceduru. Naime, predlog zakona koji je napravila Vlada Srbije ne govori o pojedinačnim grupama koje su na udaru diskriminacije i na koje bi to načine trebalo sankcionisati, već samo nabraja na koga se sve može odnostiti. Dakle, taj Predlog ne donosi ništa više od Ustava.
Druga ključna mana odnosi se na nedostatak pretpostavke o krivici, tj. odredba o tome da teret dokazivanja ne spadne na žrtvu diskriminacije već na optuženog.
Grupa na Facebook-u: http://www.new.facebook.com/group.php?gid=26874214222
Nacrt zakona protiv diskriminacije koga su podržale NVO: http://www.cups.org.yu/kpd/files/Model% ... nacije.doc