- 30 Sep 2010, 20:13
#1995731
"Školski udžbenici u Bosni i Hercegovini već dugo vremena ne prestaju da privlače pažnju, što zbog nekvalitetnog sadržaja što zbog korupcije koja je vezana za odabir knjiga koje će deca koristiti tokom nastave, navodi Internet portal Sarajevo-X.com.
Nakon što je vuk u udžbenicima koji koriste deca u tamošnjim školama „živeo na drvetu", sada u udžbeniku fizike za osmi razred osnovne škole, autora Azize Skoko i Kasima Imamovića, stoji da za eksperiment čiji je cilj stvaranje elektriciteta treba koristiti mačku!
Naime, deci se savetuje da uzmu mačku (na sreću ne više od jedne) ili „komad nečega što je maljavo". Brižni autori udžbenika su ipak vodili računa o jadnim životinjama, pa su dobronamerno deci savetovali da „ne moraju koristiti mačku, zimska jakna će sasvim lijepo poslužiti". Sledi briljantan zaključak „da je ipak bolje da koriste jaknu".
Za eksperiment je potrebna i tamna soba sa ćilimom ili itisonom i dovoljno prostora da deca mogu da pomeraju jaknu okolo. Ili da „gule mačku o itison", alternativno. „Ugasite svjetla i napipajte jaknu u mraku i polako počnite da vučete po ćilimu jaknu koja leži na jednoj strani", stoji u uputstvu za statički ogled.
Sledi jedna od „najboljih" rečenica u istoriji prosvete. U objašnjenju šta se događa tokom eksperimenta piše da će „mačke, i drugi maljavi predmeti (!) nagomilati elektricitet kada ih vučete preko ćilima". „Možda ćete videti i varnice kako bljeskaju između mace i ćilima!", stoji dalje u udžbeniku."
( preuzeto sa sajta rts-a ).
Da li je šala, kojom se valjda htela privući pažnja učenicima na gradivo koje većini nije zanimljivo, uspela i da li je ovakav način pošalica adekvatan u školskoj literaturi?
Nakon što je vuk u udžbenicima koji koriste deca u tamošnjim školama „živeo na drvetu", sada u udžbeniku fizike za osmi razred osnovne škole, autora Azize Skoko i Kasima Imamovića, stoji da za eksperiment čiji je cilj stvaranje elektriciteta treba koristiti mačku!
Naime, deci se savetuje da uzmu mačku (na sreću ne više od jedne) ili „komad nečega što je maljavo". Brižni autori udžbenika su ipak vodili računa o jadnim životinjama, pa su dobronamerno deci savetovali da „ne moraju koristiti mačku, zimska jakna će sasvim lijepo poslužiti". Sledi briljantan zaključak „da je ipak bolje da koriste jaknu".
Za eksperiment je potrebna i tamna soba sa ćilimom ili itisonom i dovoljno prostora da deca mogu da pomeraju jaknu okolo. Ili da „gule mačku o itison", alternativno. „Ugasite svjetla i napipajte jaknu u mraku i polako počnite da vučete po ćilimu jaknu koja leži na jednoj strani", stoji u uputstvu za statički ogled.
Sledi jedna od „najboljih" rečenica u istoriji prosvete. U objašnjenju šta se događa tokom eksperimenta piše da će „mačke, i drugi maljavi predmeti (!) nagomilati elektricitet kada ih vučete preko ćilima". „Možda ćete videti i varnice kako bljeskaju između mace i ćilima!", stoji dalje u udžbeniku."
( preuzeto sa sajta rts-a ).
Da li je šala, kojom se valjda htela privući pažnja učenicima na gradivo koje većini nije zanimljivo, uspela i da li je ovakav način pošalica adekvatan u školskoj literaturi?