Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Malo i o trnovitoj strani života...

Moderatori: IriS, Moderators

Korisnikov avatar
By Pele
#749313
Dakle, u ovoj temi ćemo diskutovati o tome koje je bolje obrazovanje formalno i neformalno obrazovanje?

Prvo da definišemo šta je šta. Formalno obrazovanje predstavlja redovno obrazovanje, dakle, osnovne, srednje i visoke škole. Tra-la-la-la-la... Manje-više ono kroz šta smo svi obavezni da prođemo.
Neformalno obrazovanje predstavljaju seminari i ostala vrsta predavanja koje prave razne (ne)vladine organizacije za različite teme (narkomanija, seksualno i reproduktivno zdravlje, žurnalistika, prava učenika itd.)

E, sada, što se tiče mojih iskustva sa ova dva tipa obrazovanja mogu da kažem da je ovo drugo višestruko bolje. Za to navodim sledeće razloge:

1. Kod neformalnog obrazovanja ljudi se prijavljuju za one teme koje ih zapravo interesuju te im niko ne može da nameće šta trebaš da učiš a šta ne trebaš,
2. Samim tim što nije obavezno, tu se pojavljuju osobe koje žele nešto da nauče, te nema onih koji će ometati ljude oko sebe. Takođe, neobavezno obrazovanje znači i da se predavači zapravo moraju truditi da naprave svoja predavanja interesantnijim, da bi privukli ljude.
3. Što se tiče onoga što sam ja iskusio, u neformalnom obrazovanju ljudi te zapravo teraju da se 'oslobodiš' i da 'koristiš svoj mozak'. Primera radi, u Maloj školi novinarstva, ljudi su nas posle nešto malo teorije koje smo radili o pravljenju reportaže, odmah pustili u Sarajevo i rekli nam da se vratimo za sat vremena sa materijalom da napišemo reportažu.
4. Više se poštuje drugačije mišljenje i konstruktivna kritika. U školama se ne sme kritikovati profesora radi očuvanja svoje kože.

Druga strana neformalnog obrazovanja jeste da ono možda predstavlja možda lažnu slobodu izbora jer vam možda i tu nameću svoj način razmišljanja. Problem jeste takođe i što je ovakva vrsta obrazovanja je dostupna samo malom broju ljudi i zato što se održava na ograničenom broju tema. Ne postoji dovoljno tema koje bi zainteresovale razne ljude.

Ono što bih želeo jeste vaša lična iskustva povodom ove teme. Takođe bih voleo da čujem drugačije mišljenje. Šta mislite šta je to što formalno obrazovanje čini boljim od neformalnog obrazovanja?

:zvizdi:
Korisnikov avatar
By djo
#749458
toplo preporučujem knjigu 'ignorant schoolmaster' (neuki učitelj) jacques-a rancière-a :)

ja sam se podjedjnako snalazio i sa formalnim i sa neformalnim obrazovanjem, a definitivno sam mnogo više naučio i formirao se 'neformalnim' obrazovanjem i nekom vrstom 'samo-obrazovanja' kroz (opet :D ) samo-organizovane studijske i radne grupe. kad bih se oslanjao samo na ono što mi se nudilo na faksu... :nope:
Korisnikov avatar
By Dzelajza Rouz
#749470
Ukratko - kljuc je u licnom angazmanu. Po nekoj logici, on bi trebalo da prevazilazi okvire formalnog obrazovanja. Otherwise, ne bi imao smisla. :)
Korisnikov avatar
By Sunce
#749666
Podjednako je važno i formalno i neformalno obrazovanje.

Formalno obrazovanje nam pokazuje opštu sliku, ono nam zadaje obaveze i tu smo na neki način naterani da prelazimo prepreke koje sebi ne bismo zadavali. Tu je važno naučiti da izvršavamo obaveze. Dakle, poseduje faktor kontrole koji moramo da poštujemo.

Neformalno obrazovanje zavisi najviše od nas samih. Tu ćemo naučiti najčešće onoliko koliko to želimo.

Najvažnija je naša zainteresovanost za znanja, stvari i ljude. U Istraživačkoj Stanici Petnica sam se uverio da je tako.

Do uspeha u naučno-istraživačkom radu dolazio sam, pre svega, zato što sam bio zainteresovan i zato što sam voleo to što radim.
Korisnikov avatar
By jukie
#749704
Originally posted by Pele
Ono što bih želeo jeste vaša lična iskustva povodom ove teme. Takođe bih voleo da čujem drugačije mišljenje. Šta mislite šta je to što formalno obrazovanje čini boljim od neformalnog obrazovanja?
Pa jedna dobra stvar je što je koliko-toliko standardizovano, pa možeš da očekuješ da su recimo svi đaci koji su došli iz istog odeljenja bili izloženi istom gradivu, i imaš najmanji zajednički sadržalac od koga možeš da kreneš u komunikaciji sa njima. Neformalno organizovanje ide po tvojim interesovanjima, a tinejdžer baš i nema toliko mnogo raznih interesovanja jer mu je mozak stalno zauzet druženjem i zaljubljivanjem. Npr. mene je u OŠ uvek jako interesovala zoologija, ali sam jednom dostigao svoj plato jer sam jednostavno znao sve što se moglo znati bez poznavanja hemije-biohemije-genetike. Onda sam stagnirao dok nisam imao časove iz tih predmeta i stekao neku bazu znanja potrebnu za dalje razmišljanje.
Korisnikov avatar
By 2Q2Bstr8
#750788
teoretičari su se odavno složili da je ovakvo pitanje besmisleno. i jedan i drugi vid obrazovanja ima svoje prednosti i mane, te je stoga jedan pogodniji za neke situacije i neka znanja, dok je drugi bolji za neke druge.

neformalnim obrazovanjem se bavim već tri godine i mislim da su ti ovi tvoji u školi nešto ipak pogrešno objasnili.
Korisnikov avatar
By Pele
#750812
Sve ima svoje prednosti i mane. Sve se može za jednu situaciju uklopiti, a za drugu ne. To je tako opšti odgovor.
Želeo bih da čujem koje prednosti misliš da ima jedan vid, a koje drugi vid obrazovanja... =D

Zanima me takođe da znam šta su mi tačno pogrešno objasnili u mojoj školi?
Ako ti to ne narušava tvoju privatnost, voleo bih da znam više oko toga čime se baviš konkretno u neformalnom obrazovanju?

:zvizdi:
Korisnikov avatar
By jukie
#751018
Mislim da u suštini ne mogu tek tako da se upoređuju dve sasvim različite stvari tj. uopšte ne može da se stavi reč "je bolje od" između njih - to je kao poređenje baba i žaba. Formalno školovanje je deo sistema države*, a neformalno su tvoji hobiji koji državu ne interesuju. Kao što sam ja kupio knjige od Dorling Kindersley-a Ptice i Sisari pa uživam dok ih čitam i sad stvarno mnogo više znam o npr. južnoameričkim tiranskim muharicama, ali za to neću dobiti nikakvu diplomicu niti mogu to da uključim u CV niti to ikoga uopšte interesuje.
*država je odlučila da npr. osnovci treba da idu 8-9 godina u obaveznu školu jer joj je to potrebno. Država određuje broj đaka u određenoj srednjoj školi i na određenom smeru jer joj tako odgovara. Zbog toga se npr. u frizersku školu upisuju skoro samo odlikaši jer državi ne treba toliko frizera koliko dece želi tamo da se upiše. I onda se u gimnaziju upisuju trojkaši i slabi četvorkaši jer je država proračunala da joj odgovara da ima toliko i toliko ljudi sa završenom gimnazijom, tj. neki od gimnazijalaca su nesuđeni frizeri koje je u osnovnoj školi mrzelo da uče hemiju i fiziku pa sad moraju da ih drljaju još četiri godine kao kaznu...
Korisnikov avatar
By _Crazy_Fox_
#752293
I ja sam takodje vise za neformalno...uvek vise volim neki rad,praksu od suvoparne teorije i strebanja pod moranjem....
Neformalno obrazovanje pomaze da steknes neku svest o uspehu,radu,pa i prijateljima,novcu...
Korisnikov avatar
By 2Q2Bstr8
#755381
odgovorio sam ti upravo zbog toga što smo se u mojoj studijskoj grupi bavili ovim pitanjem i analizirali prednosti i mane oba sistema. ne mogu se složiti ni sa jukijem da neformalno obrazovanje predstavlja nečije "hobije", jer to prosto nije tačno. i neformalnim obrazovanjem se mogu steći sasvim validna znanja i nije ga nemoguće inkorporirati u sadašnji sistem školstva kakav postoji u Srbiji.

neka osnovna razlika između formalnog i neformalnog sistema obrazovanja je u samoj metodici rada koja jednostavno ne odgovara prirodnim naukama i nedovoljno formiranim grupama.

osnovno kod neformalnog obrazovanja je to da studenti preuzimaju odgovornost za svoje znanje i učenje i da se teži tome da sami dolaze do potrebnih odgovora. a zamisli da ti neko ostavi hemijsku laboratoriju i pusti te da sam istražuješ. egzaktne nauke traže ex catedra predavanja uz, naravno, praksu, ali i ta praksa ostavlja veoma malo mesta improvizaciji.

većina društvenih nauka s druge strane traži kvalitetnu diskusiju o materiji i tu neformalna edukacija ima veliku prednost. ne kažem da je nemoguće hemiju učiti diskutujući u manjim grupama, ali je mnogo efikasnije raditi formalnim putem.

kao što sam već rekao, kod neformalne edukacije lična odgovornost mnogo više utiče na stepen usvojenog znanja, a to onda zahteva veliku motivisanost studenata da uče. zbog toga je potrebno da imaš kvalitetnu grupu (još bolje ako imaju dovoljno predznanja). jer bez kvalitetne diskusije i razmene postojećih iskustava neće doći do povećanja znanja.

mnogo kvalitetne materija na temu možeš naći na www.infed.org
Korisnikov avatar
By Pele
#755935
2Q2Bstr8 je izneo jako dobar argument sa kojim se apsolutno slažem... Jedino se nešto pitam, da li čak i lično istraživanje na internetu i čitanje knjiga spada pod 'neformalnim obrazovanjem'?

Može se napraviti poređene 'je bolje od' kada razmislimo o osnovnom cilju obrazovanja, to jest prenošenje znanja na druge ljude. Bolje obrazovanje je ono koje potpunije ispunjava svoj cilj...

Priznajem da nisam dovoljno razmišljao o temi, tako da nemam trenutno ideje, ali kada skontam nešto, javiću...

:zvizdi:
Korisnikov avatar
By 2Q2Bstr8
#756038
pa po definiciji ne, jer oba tipa obrazovanja zapravo podrazumevaju neku vrstu prenošenja znanja sa učitelja (trenera, tutora, kako god) i rad u grupi.

a baš u vezi sa ciljem edukacije (ovakvim kakvim si ga ti definisao) sam ja i dao svoje argumente zbog čega se te dve vrste edukacije ne mogu porediti operatorom "je bolje od".
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Swap-in out addons, use only what you really need!