Originally posted by jukie
Da li imaš neku ideju o alternativnoj "disciplinskoj meri" koja bi dala ikakve pozitivne rezultate?
Mislim da stav puno govori o profesoru.
Jednostavno, kad ti se za katedrom pojavi takav covek kome sa lica mozes da procitas da moras da budes miran ko bubica, neces ni pokusavati da pravis neka sranja. Mada, ni takve casove ne volim, jer se sve svede na slusanje jedne osobe kako govori, kad ti paznja popusti pocnes da razmisljas o svemu i svacemu ili jednostavno blejis u tablu. Imala sam srecu da mi predaju i takvi, oni ne vole da ih prekidas pitanjima, a i ako im postavis pitanje, osecas se ko zadnji kreten.
Bitna je i ta razlika izmedju diktature i autoriteta. Profesor treba da bude autoritet, ali moze postati i diktator, a to se djacima nece svideti.
Takodje, svako odeljenje ima jednog do tri dezurna klovna, tako da, kada se sa njima izadje na kraj, ostatak je obicno podnosljiv.
Nisam bas za davanje disciplinskih jedinica, ali svakako jesam za otstranjivanje sa casa. Cak i na malo podmukao nacin, da prvo upises ucenika kao odsutnog, a zatim mu saopstis da moze da seta. Ako ne zeli da izadje ili pocne da se raspravlja, postoje razredne staresine i skolski psiholozi koji bi trebali da se bave problematicnim ucenicima.
Iz sopstvenog iskustva, retko se naidje na ucenika koji dobro zna gradivo i pri tom konstantno ometa casove. Ne ide jedno sa drugim. A i pitanja uvek mogu da se postave tako da zahtevaju kompleksnije odgovore.
Opcija neobaveznih casova postoji, ali mislim da je nije pametno izvoditi bas na biologiji. Ja sam imala casove likovnog gde nije bilo obavezno dolaziti, i bas zato su bili odlicni, dodje nas manje od desetak, razgledamo knjige i slike, razgovaramo o svemu, malo crtamo, nje nam cak ni trazila da imamo blok i tempere i takve stvari, a naucila sam neke cool stvari.
Ma klincimoraju da znaju da imaju posla sa nekim starijim i pametnijim od njih. Ali to ne znaci da im od casova treba napraviti pakao.